شهریار شفیعی


مدرک تحصیلی: دکتری بازاریابی و برندسازی از دانشگاه رن فرانسه
دروس تدریسی: بازاریابی پیشرفته، مدیریت برند

شهریار شفیعیReviewed by مدیر on Dec 11Rating:

مقالات

شفیعی ، شهریار (۱۳۸۴)، انتخاب تکنولوژی مناسب برای برداشت و انتقال داده‌ها در سیستم سوخت‌رسانی CNG کشور، فصل‌نامه مدیر ساز ، شماره ۸ ، صص ۸۹ – ۱۰۰ .
شفیعی ، شهریار (۱۳۸۵ )، تبلیغات و خودانگاره : رویکردی روان‌شناختی به ارزیابی برند از دید مشتری ، نشریه بین‌المللی مهندسی تبلیغات : ویژه‌نامه نشریه بین‌المللی تحقیقات روابط عمومی ، صص ۲۸ – ۳۴ .
شفیعی ، شهریار (۱۳۸۶) ، درآمدی بر مبانی برند سازی. ، مدیریت بازاریابی و تبلیغات ، شماره ۵ ، صص ۳۴- ۴۱ .
شفیعی ، شهریار (۱۳۸۷) ،Customer Satisfaction in Service Sector : Paradigms, Foundations and Theories ، مدیریت بازاریابی و تبلیغات . شماره ۸ ، صص ۱۳۲ – ۱۳۶ .
شفیعی، شهریار (۱۳۸۷) ، ابزارهای مدیریت دانش در سازمان‌های یادگیرنده و نقش این سازمان‌ها در توسعه دانش‌محور ، کنفرانس شورای عالی مصلحت نظام ، تهران ، ایران . شفیعی ، شهریار و خلیلی ، مریم (۱۳۸۷) ، نقش سازمان‌های دانش‌محور در توسعه دانش‌محور ، مدیریت بازاریابی و تبلیغات ، شماره ۱۰ ، صص ۲۲ – ۲۴ .
شفیعی ، شهریار (۱۳۸۷) ، در اسارت تارهای خود تنیده ، گزیده مدیریت ، شماره ۸۶ ، صص ۴۸ – ۴۹ .
شفیعی ، شهریار و خلیلی ، مریم (۱۳۸۷ ) ، دانش ، دارایی استراتژیک در بازارهای رقابتی : نگرش مفهوم شناختی به ذهنیت دورگه مدیران امور بازار در ایران به سامانه‌های دانش‌محور ، مدیریت بازاریابی و تبلیغات ، شماره ۱۱ ، صص ۳۴ – ۳۶ .
شفیعی ، شهریار (۱۳۸۷) ، مدل های اندازه‌گیری رضایت مشتریان در حوزه خدمات (رویکردی تطبیقی ) ، کنفرانس بین‌المللی مدیریت بهره‌وری و کیفیت در نگرش جهانی شدن ، تهران ، ایران .
شفیعی ، شهریار و خلیلی ، مریم (فروردین ۱۳۸۸) ، مدل های مدیریت دانش و طیف ابزارهای مناسب آن در مدیریت امور بازار ، مدیریت بازاریابی و تبلیغات ، شماره ۱۲ ، صص ۳۰ – ۳۵ .
شفیعی ، شهریار (۱۳۸۸) ، نقش یادگیری سازمانی در افزایش رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی ( مفاهیم ، ابزار و زیر ساخت‌های مورد نیاز ) ، مدیریت بازاریابی و تبلیغات ، شماره ۱۳ ، صص ۲۲ – ۲۷ .
شفیعی ، شهریار و رنجبر ، سمیه (۱۳۸۸) ، مبانی شخصیت برند ، مدیریت بازاریابی و تبلیغات ، شماره ۱۴ ، صص ۳۲ – ۳۷ .
شفیعی ، شهریار (۱۳۸۸) ، رویکردی تحلیلی به کارکرد برندها در عرصه جهانی شدن » ، کنفرانس بین‌المللی مدیریت بهره‌وری و کیفیت در نگرش جهانی شدن ، تهران ، ایران .
شفیعی ، شهریار (۱۳۸۸) ، معرکه برند – تحلیل مفهوم شناختی مکاتب برند و بن مایه های فلسفی هر یک ، مدیریت بازاریابی و تبلیغات ، شماره ۱۵ ، صص ۲۲ – ۲۷.
شفیعی ، شهریار ، اسماعیل زاده (دی داد) ، حسن و اسدی ، حجت اله ، « مدل های کسب و کار : از آغاز تا امروز » ، مدیریت بازاریابی و تبلیغات ، شماره ۱۶ و ۱۷ ، صص ۲۰ – ۲۸ .
شفیعی ، شهریار و نیروشک ، عادل (۱۳۸۹) ، هویت رقابتی کشورها – به متد در آوردن یک پارادوکس » ، فصل‌نامه برند ، شماره ۵ .
شفیعی ، شهریار ، قاسم پور ، لیلا و چمنکار ، کاوه (۱۳۸۹) ،ظهور و حضور ضد برند در فضای مجازی ، فصل‌نامه برند ، شماره ۵ .
شفیعی ، شهریار و تبریزی ، نگار (۱۳۹۰) ، چالش‌های مزمن حوزه مدیریت برند و برندآوری – با مروری بر مورد کاوی دیسنی ، فصل‌نامه برند، شماره ۶ .
شفیعی ، شهریار و فرشته خو ، رضا (۱۳۹۰) ، معنای نما در متن نقش – چگونگی ترجمان هویت برند در معماری مراکز خرید ، فصل‌نامه برند ، شماره ۶.
شفیعی ، شهریار و جعفری جو ، مینا (۱۳۹۱) ، مدیریت برند و تکنولوژی ارتباطات – چرخش جایگاه مشتریان در فضای مجازی و چالش مشتریان غیور، مدیریت بازاریابی و تبلیغات ، شماره ۲۲ ، صص ۲۰ – ۲۴ .

Shafice , Sh., Ranjbar , S. & Saremi M.S. (2010) , “Re – assessing of the Brand Personality Scale for Three Brands in Iran’s Market” , ۶th Thought Leaders International Conference in Brand Management, Lugano , Switzerland.
Shafice, Sh. & Cliquet , G., (2010) , “The Kano Model and the ServQual Scale: An application to Iranian Retail Banking”, ۱۱th International Research Seminar in Service Management, La Londe les Maures , France.

سوابق اجرایی و آموزشی
عضو هیئت‌علمی سازمان مدیریت صنعتی
مدیر علمی دوره‌های تخصصی بازاریابی سازمان مدیریت صنعتی (دوره‌ی یک ساله و دوره‌ی پیشرفته )
مدیر علمی دوره‌های تخصصی مدیریت برند IMI
مدیر گروه فناوری برند سازی (Brand Tech )
مدیر علمی گروه هشت ( گروه علمی / پژوهشی )
مدیر علمی گروه IMBC ( گروه علمی / پژوهشی )
سردبیر فصل‌نامه برند (تنها مجله تخصصی در زمینه برند در ایران )
رئیس هیئت‌مدیره دانش‌آموختگان سازمان مدیریت صنعتی
عضو کمیته تخصصی برند ایران در سازمان توسعه تجارت
مشاور امور بازاریابی و برندینگ سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی در بخش‌های متفاوت صنعت و خدمات
شورای سردبیر ژورنال Business & Economic Management
رئیس هیئت‌مدیره کانون فارغ‌التحصیلان سازمان مدیریت صنعتی
عضو کمیته علمی برند ایران ( در سازمان توسعه تجارت ایران )
سردبیر فصل‌نامه برند ( تنها مجله تخصصی در زمینه برند در ایران )
دبیر علمی و عضو مؤسس کنفرانس IMBC
مدیر علمی طرح ملی ارزیابی برندهای ایرانی (تحت نظارت مرکز توسعه تجارت ایران )
عضو مؤسس مجمع تخصصی برند ایران
عضو شورای عالی سردبیری نشریه مدیریت بازاریابی و تبلیغات
عضو شورای سیاست‌گذاری و هیئت‌علمی شرکت پژوهشی رهیافت
سخنران و عضو کمیته داوران کنفرانس تخصصی شیوه‌های نوین تبلیغات

تدوین دروس
دوره مدیریت استراتژیک برند
دوره روانشناسی و نشانه شناسی برند
دوره روانشناسی تبلیغات
دوره بازاریابی استراتژیک و استراتژی های بازاریابی
دوره بازاریابی خدمات
دوره تدوین طرح تجاری (Business Plan ) به همراه نرم‌افزار تخصصی
دوره روش تحقیق ویژه تحصیلات تکمیلی (مقطع کارشناسی ارشد )
دوره تحقیقات بازاریابی پیشرفته
دوره جایگاه سازی و هویت‌سازی برند
دوره مدیریت روابط با مشتریان (CRM) و اندازه‌گیری رضایت مشتریان (CSM )
تعریف و تحلیل سنجه‌های کمی بازاریابی
تاکتیک و تکنیک های تصویرسازی برند
نقش منابع انسانی در جایگاه سازی برند
دوره اصول و مبانی مدیریت بازاریابی

استاد راهنما و مشاور پایان‌نامه‌ها
بررسی تأثیر تبلیغات بر ارزش ویژه برند LG. Samsung ، پارس الکتریک بر اساس سبد محصولات ICT در ایران
بررسی تصویر ایران به عنوان یک مقصد گردشگری در میان مجریان تور و آژانس‌های مسافرتی کشور ترکیه
تدوین الگوی طراحی سایت های حوزه یادگیری الکترونیک با استفاده از یافته‌های روانشناسی ، نشانه شناسی و زبان‌شناسی در سازمان مدیریت صنعتی.
بررسی رابطه ویژگی‌های جمعیت شناختی و کیفیت درک شده مشتریان از خدمات بانکی ، بانک صادرات ایران (با بهره‌گیری از مدل سروکوال )
بررسی و شناسایی عوامل رضایتمندی بیمه‌گذاران بیمه نامه‌های بدنه اتومبیل و پیشنهاد راهکارهای اصلاحی
Online Personal Branding
بررسی تأثیر استراتژی های برند سازی در فضای وب برای ارتقاء ارزش بر نگاه مشتری : مطالعه موردی تعدادی از آموزشگاه‌های تخصصی تهران.
موانع ایجاد برند در صنعت پوشاک زنانه ( برای لباس مجلسی )
برآورد تأثیر فرایند ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند بر عامل اعتماد برند در شرکت‌های سخت‌افزار ایرانی
بررسی عوامل مؤثر بر حفظ و بالا بردن وفاداری الکترونیکی مشتریان در حوزه تجارت B2C
تأثیر برند کشور بر تقاضای محصول
برند سازی یک شرکت ساخت در و پنجره UPVC و شیشه‌های دو جداره .
مطالعه رفتار خرید مراجعان به Hyper Market در تهران
ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری – مورد مطالعاتی : شوش
بررسی و مقایسه ابعاد شخصیتی برند خودروهای ایرانی بر اساس مدل جنیفر اکر ( مقایسه موردی محصولات ایران‌خودرو و سایپا )
بررسی ، انتخاب و تدوین مدل مناسب جهت ایجاد و توسعه برند زعفران در بازار مصرفی ایران
بررسی تأثیر ابعاد برند خدمات بر قصد استفاده مجدد ( مورد مطالعه بانک پارسیان )
بررسی میزان تأثیر استقرار مدیریت دانش بر روی بهره‌وری کارکنان سازمان‌های دولتی
برند مقاصد گردشگری : مطالعه موردی شوش
عوامل مؤثر بر ایجاد انگیزش شغلی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فارس
تدوین عناصر آمیزه بازاریابی در خودروهای سنگین با استفاده از فروش AHP
مطالعه تطبیقی تأثیر تبلیغات پارتیزانی بر برند آگاهی در صنایع پوشاک (مطالعه موردی برندهای نوین چرم ، چرم مشهد و چرم درسا)

پروژه‌های تحقیقاتی و مشاوره‌ای
مدیر بازاریابی و امور مشتریان سازمان مدیریت صنعتی
مشاور ارشد بازاریابی سازمان بنادر و دریانوردی
مشاور ارشد بازاریابی مرکز تحقیقات مخابرات
مشاور ارشد برند سازی و برنامه‌های استراتژیک گروه داتیک (Innovate)
مشاور ارشد بازاریابی بانک صادرات ایران
مشاور بازاریابی ستاد نانو
مشاور بازاریابی شرکت البرز گاز در طرح ارائه روغن موتور ویژه خودروهای گازسوز (از طراحی محصول تا جایگاه سازی برند در بازار)
تدوین استراتژی ورود به بازار و برند سازی رسانه دروازه‌ای (آپادانا) شرکت آونگ پویا
تدوین مدل انتخاب تکنولوژی مناسب برای طرح سراسری جایگاه‌های گاز برای سازمان بهینه‌سازی سوخت
مشاور بازاریابی گروه سپید ( از نظارت بر R & D تا جایگاه سازی برند در بازار )
طراحی استراتژی ورود به بازار و برند سازی بسته‌های هدیه ویژه کودکان به نام «کیمدی Kimdi »
مشاور ارشد بازاریابی توچال ( بزرگ‌ترین مجتمع تفریحی – فرهنگی – ورزشی ایران )
طرح آسیب‌شناسی بخش بازاریابی و فروش شرکت رز گاز
مشاور بازاریابی در خصوص بیمه آسیا (طرح بازاریابی یک به یک )
مشاور ارشد برند سازی کانون تبلیغاتی نقش خیال
طرح تجاری ورود به بازار افغانستان برای شرکت پرسی گاز
طرح توجیهی و طرح تجاری شرکت اسپانیایی – ایرانی Inagro Pars برای ورود به بازار ایران
طرح تجاری ورود ماشین‌های فروش خودکار شرکت پویندگان (برای نخستین بار در ایران)
آسیب‌شناسی شرکت آذر بنیاد – بزرگ‌ترین تولیدکننده MDF در ایران
آسیب‌شناسی شرکت کلر پارس ( با رویکرد بازرگانی )
آسیب‌شناسی کیفیت خدمات و طرح گسترش بازار در شرکت انبارهای عمومی (گمرک غرب و شهریار)
آسیب‌شناسی و طراحی بخش بازرگانی شرکت لجور
راه‌اندازی پروژه CRM در شرکت پایکار بنیان
تدوین طرح برند سازی برای شرکت میلاد افزار (شاتل)
ارزیابی میزان آمادگی شرکت لایزر برای پروژه برند سازی
تدوین برنامه راهبردی شرکت مرغک
مشاور برند مدرسه مد ایران
مشاور مدیرعامل در امور استراتژیک و بازاریابی شرکت بیمه سایان (گروه سرمایه‌گذاری سایپا)
مشاور برند سازی و توسعه بازار برند لباس عروس پرونوویا و تدوین طرح تجاری نوشیدنی بدون الکل
طرح کمپین پذیره‌نویسی بانک گردشگری
تدوین راهبردهای برند سازی و استراتژی های ورود به بازار بانک گردشگری
مشاور بازاریابی و برند سازی محصولات برند AXON انگلستان در صنف کاغذهای جوهر افشان ، فیلم و دستگاه‌های لمینیتور
جایگاه سازی برند و طراحی هویت یکپارچه (AIG) برای شعبه مرکزی و شعبه VIP نوین چرم
تدوین طرح مطالعاتی اولویت‌بندی و بررسی قابلیت‌های ورود به بازار و برند سازی در صنعت پوشاک به درخواست شرکت نسیم برکت
تدوین استراتژی های کلان شرکت ابزارآلات برنزاستیل
مشاور اسد برند سازی و بازاریابی گروه زر نام در صنعت طلا و جواهر
مشاور ارشد برند سازی و بازاریابی گروه صنعتی قائم در صنعت درب‌های فرفورژه .
مشاور ارشد برند سازی ، و طراحی کمپین تبلیغاتی پروژه تجاری امیرکبیر به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تجاری شمال شهر تهران به همراه ترجمان هویت برند مجتمع در عناصر معماری
مشاور برند سازی و توسعه بازار شرکت تبلیغاتی آرایادیزاین کیش
تدوین و طراحی سند یکپارچه‌سازی عناصر هویت برند برکت و جایگاه سازی آن در بازار غذای بیرون بر .
طراحی سند هویت یکپارچه برند به همراه نام‌گذاری برند ابزارآلات جراحی ، به درخواست شرکت درمان تجهیز آفرید.
مشاور برند سازی و توسعه بازار محصولات اسباب‌بازی اسکار.
تدوین سند آسیب‌شناسی سایت فرش شفقی تبریز با رویکرد تحلیلی در حوزه‌های برند سازی مجازی
مجری طرح ارزش‌گذاری و تدوین شیوه‌های ارزیابی برند در سازمان توسعه تجارت و کمیسیون تخصصی برند سازمان توسعه تجارت .
مشاور ارزش‌گذاری برند هما برای گروه هتل‌های هما .
مدیر علمی اولین و تنها طرح کلان ارزیابی برندهای ایرانی در برگیرنده ۲۴ صنعت و ۵۶ زیر صنعت شامل ارزیابی ۴۳۰ برند ایرانی به زیر نر سازمان توسعه تجارت ایران .
مشاور برند سازی و طراح هویت برند و هویت یکپارچه سازمانی برند TRISTA در حوزه محصولات کریستال و بلور .
تحلیل عناصر بصری و ارتباطات یکپارچه برند پرژک در صنعت آرایشی ، بهداشتی .
تحلیل عناصر بصری و ارتباطات یکپارچه برند پفیش در صنعت اسنک .
تحلیل عناصر بصری و ارتباطات یکپارچه برند امرسان در صنعت لوازم بادوام منزل .
مشاور برند سازی و بازاریابی شرکت ایده گستران سبز پدیده غرب در صنعت شیره انگور و محصولات زیرگروه
مشاور ارشد برند سازی برند خانه سلامت مایا در حوزه طب سوزنی و ارتقای کیفیت زندگی
مشاور ارشد برند سازی موسسه حقوقی آیین توکیل در حوزه وکالت
مشاور ارشد برند سازی گروه صنعتی البرز گاز

‪Google+‬‏