• صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها

    دوره های کوتاه مدت

    • دوره برنامه ریزی استراتژیک
    • دوره کاربردی اصول بازاریابی
    • دوره دیجیتال مارکتینگ
    • دوره پرسنال برندینگ
    • تدوین مدل کسب و کار
    • دوره حقوق کسب و کار

    دوره POST DBA

    • معرفی دوره Post DBA
    • ثبت نام اولیه دوره Post DBA

    دوره DBA

    • اهمیت دوره DBA
    • مخاطبان دوره DBA
    • محتوای دوره DBA
    • مشخصات دوره DBA
    • ثبت نام اولیه DBA

    دوره MBA

    • اهمیت دوره MBA
    • مخاطبان دوره MBA
    • محتوای دوره MBA
    • گرایش های MBA
    • مشخصات دوره MBA
    • ثبت نام اولیه MBA
  • لیست کل دوره ها
  • پکیج های آموزشی
  • دپارتمان ها
    • دپارتمان زبان
    • دپارتمان مدیریت ورزش
    • دپارتمان آینده نگری
  • هیئت علمی
  • اخبار
  • مقالات
  • درباره ما
  • تماس با ما
  1. کارگروه پایش رفتار تجاری فعالیت خود را آغاز کرد
  2. تعداد بانک‌ها چه آسیبی به اقتصاد کشور وارد می‌کند؟
  3. چه بر سر بورس آمده است؟
  4. چرا اقتصاد ایران به واردات متکی است؟
  5. مدیریت زمان، چالش زندگی در عصر جدید
  6. فریلنسری، شغلی جذاب و پردرآمد
  7. خوداشتغالی
  8. صفر تا صد مصاحبه‌های شغلی
Tehran Business SchoolTehran Business School
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها

    دوره های کوتاه مدت

    • دوره برنامه ریزی استراتژیک
    • دوره کاربردی اصول بازاریابی
    • دوره دیجیتال مارکتینگ
    • دوره پرسنال برندینگ
    • تدوین مدل کسب و کار
    • دوره حقوق کسب و کار

    دوره POST DBA

    • معرفی دوره Post DBA
    • ثبت نام اولیه دوره Post DBA

    دوره DBA

    • اهمیت دوره DBA
    • مخاطبان دوره DBA
    • محتوای دوره DBA
    • مشخصات دوره DBA
    • ثبت نام اولیه DBA

    دوره MBA

    • اهمیت دوره MBA
    • مخاطبان دوره MBA
    • محتوای دوره MBA
    • گرایش های MBA
    • مشخصات دوره MBA
    • ثبت نام اولیه MBA
  • لیست کل دوره ها
  • پکیج های آموزشی
  • دپارتمان ها
    • دپارتمان زبان
    • دپارتمان مدیریت ورزش
    • دپارتمان آینده نگری
  • هیئت علمی
  • اخبار
  • مقالات

مقالات

مدیریت کسب و کار چیست؟

  • Posted by مدیریت
  • Date 2019/05/19
  • Comments 0 comment

مدیریت (اداره کردن) می‌تواند به صورت فرآیند سازمان‌‌دهی مؤثر منابع جهت دستیابی به اهداف تعریف شود. مدیریت کسب و کار، به‌کارگیری این فرآیند در یک سازمان مشخص است. یک مدیر کسب و کار ممکن است دارای سطح وسیعی از مسئولیت باشد که این بستگی به سازمان موردنظر دارد. با این وجود برخی عملکردهای کلی در همه کارهای مدیریتی موجود است که شامل: برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، تعیین کارکنان، جهت‌دهی امور، کنترل و بودجه‌بندی می‌شوند.

 

برنامه‌ریزی

یک مدیر کسب و کار ملزم به برنامه‌ریزی و آماده‌سازی سازمان جهت رسیدن به اهداف مورد نظر است که ممکن است شامل کارهای مختلفی شود از جمله برآورد بودجه، تحقیق بازار و ارائه استراتژی. به طور اساسی این عملکرد نشان‌دهنده محل قرارگیری سازمان، جهت‌گیری آن و چگونگی تأمین منابع است.

 

سازمان‌دهی

زمانی که اهداف تعریف شدند، مدیر کسب و کار مسئولیت‌های مورد نظر را تشخیص داده، افراد را مورد آنالیز قرار می‌دهد و ابزار مورد نیاز را برآورد می‌کند و به تقسیم وظایف می‌پردازد. این مرحله ممکن است شامل بازبینی سازمان، توسعه گروه‌های جدید و یا تعریف مشاغل جدید باشد. هدف ایجاد محیطی بهینه برای عملکرد مؤثر و نتیجه‌بخش است.

 

تعیین کارکنان

پیدا کردن فرد مناسب جهت کارهای مختلف بخش بسیار مهمی از مدیریت کسب و کار است. تعیین مشاغل مورد نیاز، آماده‌سازی تعاریف کارها، انتخاب و آماده‌سازی از جمله بخش‌های مختلف کار یک مدیر است. یک مدیر خوب معیارهایی از قبیل تنوع، اخلاق، سیاست و سایر پارامترهای مورد نیاز برای هر کار را در محیط کسب و کارش تشخیص می‌دهد.

 

جهت‌دهی امور

نکته جالب در مورد جهت‌دهی امور به دست آوردن نقطه بالانس بین کارکنان مورد نیاز و تولید اقتصادی است. این امر شامل تخصیص مناسب منابع و فراهم نمودن سیستم حمایتی است که به مسائل سریعاً پاسخ دهد. یک مدیر کسب و کار لازم است با داشتن شخصیت فردی بالا، به کارکنانش روحیه داده و آن‌ها را جهت دستیابی به اهداف مشترک هدایت کند.

 

کنترل

کنترل عبارت است از ارزیابی کیفیت در تمام مراحل سازمان. یک مدیر با دنبال کردن کارها و مقایسه آن‌ها بر اساس یک نقشه استراتژیک، انحراف از هدف را به حداقل می‌رساند. کنترل امور شامل تحلیل هزینه‌ها، مدیریت اطلاعات، اندازه‌گیری عملکرد و عملکرد به‌موقع است.

 

بودجه‌بندی

دنبال نمودن و بازبینی بودجه یکی از عوامل بسیار بحرانی موفقیت هر مدیر است که اغلب توسط دوره‌های آموزشی مختلف مدیریت کسب و کار مورد تمرکز قرارگرفته و معمولاً شامل فاینانس، محاسبات و نرم‌افزارهای محاسبه بودجه می‌شود.
زمینه اساسی دیگری برای مدیریت کسب و کار شامل آمار، بازاریابی، منابع انسانی و اقتصاد نیز لازم‌اند. همچنین عواملی همچون تصمیم‌گیری، منطق، حل مسئله و مهارت‌های شخصیتی نقش بسیار مهمی در مدیریت کسب و کار بر عهده دارند.

  • Share:
author avatar
مدیریت

    Previous post

    مقایسه دوره های DBA و PhD
    2019/05/19

    Next post

    5 ویژگی اساسی شرکت‌های برتر فورچون
    2019/05/19

    You may also like

    بنراصلی
    مدیریت زمان، چالش زندگی در عصر جدید
    28 دسامبر, 2020
    بنراصلی
    فریلنسری، شغلی جذاب و پردرآمد
    23 دسامبر, 2020
    خوداشتغالی
    خوداشتغالی
    20 دسامبر, 2020

    Leave A Reply لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    کسب و کار آسان است

    موسسه آموزش عالی آزاد علوم و فنون تهران

    تهران ، خیابان ولیعصر ، نرسیده به پارک وی ،روبروی صدا و سیما ، ابتدای خیابان گلستان (شهنواز) ، پلاک ۹۳     ۲۲۰۵۷۱۲۰-۰۲۱     info@tbs.ir

    مشترک خبر نامه شوید

    © 1398-2020 تمامی حقوق این وب سایت برای موسسه علوم و فنون تهران محفوظ است.