دوره کاربردی بازاریابی رقابتی

دوره کاربردی بازاریابی رقابتیReviewed by مدرسه بازرگانی تهران on Jul 26Rating: ۵.۰دوره کاربردی بازاریابی رقابتی یکی از ویژگی های تجارت امروز رقابت شدید بین شرکت ها است . این رقابت پدیده جدیدی به نام محیط فرا رقابتی و بعد از آن تعدد انتخاب مشتری را برای سازمانها و مشاغل به ارمغان می آورد . در یک چنین محیطی، استراتژی های بازاریابی رقابتی است که به سازمان مزیت رقابتی می بخشد.

یکی از ویژگی های تجارت امروز وجود رقابت شدید بین شرکت هاست . این رقابت پدیده جدیدی به نام محیط فرارقابتی و بعد از آن تعدد انتخاب مشتری را برای سازمانها و مشاغل به ارمغان می آورد. در یک چنین محیطی، استراتژی های بازاریابی رقابتی است که به سازمان مزیت رقابتی می بخشد. این استراتژی مطلبی است که در این دوره از دو دیدگاه بازاریابی و رقابت تحلیل شده است. نتیجه به دست آمده حاکی از این است که بازاریابی رقابتی یک استراتژی است که هدف آن خلق و کسب مزیت رقابتی در طول زنجیره ارزش صنعت می باشد.

هدف اصلی بازاریابی رقابتی، بهبود موقعیت رقابت و ارایه تاکتیک هایی جهت دستیابی به اهداف کسب و کار و رقابت است.

هدف

ارائه راهکارها برای ایجاد بازارهای مصرف داخلی و خارجی و رقابت در این بازارها

استاد دوره

دکتر مهدی امیر جعفری

 

دکترای مدیریت بازاریابی از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

عضو هیأت علمی Tehran Business School

محتوای دوره

  • روش‌ها و اصول سنجش جذابیت بخش‌های مختلف یک بازار

  • تاکتیک‌های انتخاب بازارهای هدف جذاب (چگونه بازارهای هدف جذابی را برای شرکت خود انتخاب کنیم؟)

  • اصول شناسایی و آنالیز رقبا

  • اصول طراحی استراتژی‌ها و تاکتیک‌های غلبه بر رقبا

  • چگونه در نبردها و جنگ‌های بازاریابی بر رقبایمان غلبه کنیم؟

  • تاکتیک‌ها و اصول موضع‌یابی‌ موفق در بازارهای هدف (چگونه جایگاهی قوی و رقابتی را در بازارهای هدف از آن خود کنیم؟)

  • تاکتیک «نقاط تشابه و نقاط تمایز»

  • تاکتیک «موضع‌یابی ارزشی»

  • تاکتیک‌های «موضع‌یابی رقابتی»

  • تاکتیک‌ها و اصول طراحی یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (چگونه یک پیشنهاد فروش ارزشمند را طراحی و به مشتریان هدف خود ارائه کنیم تا ما را نسبت به رقبایمان ترجیح دهند؟)

  • اصول بازاریابی مبتنی بر ارزش

  • روش طراحی یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد

  • طراحی و پیاده‌سازی استراتژی‌های اقیانوس آبی (چگونه با کم‌ترین هزینه و زمان بر رقبای خود پیروز شویم؟)

  • آشنایی با مفاهیم استراتژی‌های اقیانوس قرمز و اقیانوس آبی

  • آشنایی با چهارچوب طراحی استراتژی‌های اقیانوس آبی

هزینه دوره

هزینه شرکت در دوره مورد نظر مبلغ ۴۵۶،۰۰۰ تومان می باشد.

تاریخ و زمان برگزاری

۲۴ ساعت در۶ روز (جمعه ها از ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۳:۰۰) شروع از ۱۲ شهریور ماه

تلفن های مشاوره: ۲۲۰۵۷۲۱۹ و ۲۲۰۵۷۲۵۱

‪Google+‬‏