تجارت الکترونیک فرآیند خرید و فروش محصول یا خدمت با استفاده از انتقال الکترونیکی داده ها از طریق اینترنت و وب می باشد.

 تجارت الکترونیک همه جا و همه وقت حضور دارد. در همه جا و همه زمانها می توان به آن دسترسی داشت.

در دنیای امروز، فناوری اطلاعات و ارتباطات منجر به ایجاد، تحولات چشمگیری در فرآیندهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شده است به طوری که شیوه های مرسوم عصر حاضر یا به اصطلاح مجازی جایگزین برخی از فعالیت های موسوم قبل شده است. امر تجارت نیز مستثنا از این مقوله نیست، تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی سبب تسهیل و تسریع تجارت شده است و موانع جغرافیای و زمانی را حذف کرده و باعث ارتقای ارتباطات و گشودگی اقتصادی در سطح ملی و بین المللی شده است.

حضور در دنیای تجارت الکترونیک به معنای عرضه محصول یا خدمات به تمام دنیا است. البته ممکن است تولید کننده یا بازرگانی توان استفاده از این ظرفیت بالقوه را نداشته باشد اما باید دانست که رقبای دیگری هستند که چنین محدودیتی ندارند. به عبارت دیگر در شرایط عادی با گسترش این تجارت، انحصار بازار در هیچ نقطه ای از دنیا و بررسی هیچ کس وجود ندارد (‌محدودیت‌های سیاسی را باید جزو شرایط غیر عادی دانست) و رقابت به بالا ترین سطح خود می‌رسد. در چنین شرایطی برای موفقیت ماندگار بازرگانی، باید دیدگاه و عملکردی جامع نگر و منطبق باشرایط و معیارهای روز داشت که چنین امری به معنای تغییر و تحول دائمی‌و با فاصله زمانی کوتاه در همه عوامل موثر در تولید و توزیع است.

تجارت‌الکترونیک ‌به‌ مرز‌های‌جغرافیایی‌محدود نمی‌شوند.‌با استفاده از خدمات الکترونیک حتی شرکت‌های کوچک نیز می توانند به بازاریابی های جهانی دسترسی یابند وخدمات یا کالا های خود را به فروش برسانند یا مواد مورد نیازشان را خریداری کنند.

اگر بخواهیم از تجارت الکترونیک در زمینه منافع ملی استفاده کنیم باید فرصت های جدیدی ایجاد کنیم، ایجاد زیرساخت های مناسب ارتباطی و فرهنگ سازی از مهم ترین مسائل توسعه تجارت الکترونیک در کشور است و باید توجه کرد که این نوع از تجارت اثرات اجتماعی زیادی دارد و تمامی مردم از آن منتفع می شوند.

هدف دوره :

 فراگیری راه کارهای پایه ریزی و دانش ورود به عرصه  تجارت الکترونیک، باقی ماندن در آن و تخصص دربازاری که فراتر از محدوده های سنتی است و در قید و بند موقعیت جغرافیایی و زمان قرار نمی گیرد.

هزینه

هزینه شرکت در دوره مورد نظر مبلغ ۷۲۰,۰۰۰  تومان می باشد.

تاریخ و زمان برگزاری

۲۰ساعت در ۵ روز (پنجشنبه ها از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۷:۳۰) شروع از ۱۴ آذر ۱۳۹۸

تلفن های مشاوره: ۲۲۰۵۷۲۵۱ و ۲۲۰۵۷۲۱۹

تجارت الکترونیک، عرصه ظهور نسل جدید کسب و کارها

پیش از ورود به دنیای تجارت الکترونیک، لازم است ویژگی های این نوع از تجارت و تفاوت های آن با تجارت سنتی را شناسایی کنیم :

  •  تفاوت های تجارت الکترونیک با تجارت سنتی
  • پتانسیل درآمدزایی در تجارت الکترونیک
  • مقایسه سرعت رشد بازارهای آنلاین و بازارهای غیر آنلاین
  • بررسی کسب و کار بزرگ ترین کارآفرینان معاصر

بررسی انواع کسب و کارهای اینترنتی

برای این که راه خود را در تجارت الکترونیک پیدا کنید، لازم است راه هایی که دیگران رفته اند را به خوبی بشناسید. در این بخش تعداد زیادی از مدل های کسب و کارهای اینترنتی را تجزیه و تحلیل نموده، و سپس برای هر یک از این مدل ها، یک یا چند نمونه موفق داخلی و خارجی را نیز بررسی می کنیم:

  • پیمانکاری آنلاین
  • فروش محصولات قابل دانلود
  • کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی
  • فروش محصولات فیزیکی
  • کسب درآمد از نرم افزارهای موبایل
  • مشارکت در فروش فروشگاه های اینترنتی
  • ارائه خدمات بازاریابی اینترنتی
  • توسعه اینترنتی کسب و کار سنتی
  • بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار سنتی
  • ارائه مشاوره آنلاین
  • آموزش آنلاین
  • واسطه گری آنلاین برای معاملات غیر آنلاین
  • بازی های آنلاین
  • ابزارهای کاربردی آنلاین و …
  • خلاقیت شما و ایده های جدید

آشنایی با مبانی کارآفرینی

اگر با دنیای کارآفرینی آشنا شوید و ویژگی های شخصیتی افراد کارآفرین را به خوبی بشناسید، می توانید آگاهانه تر وارد این عرصه شوید:

  •  کارآفرینی چیست ؟
  • تفاوت کارآفرینی و اشتغال زایی چیست ؟
  • کارآفرینی اینترنتی چیست ؟
  • کارآفرینی اینترنتی چه تفاوتی با کارآفرینی غیراینترنتی دارد ؟
  • تعریف خلاقیت
  • تعریف نوآوری
  • تفاوت خلاقیت و نوآوری
  • تشخیص فرصت کارآفرینانه
  • ویژگی های شخصیتی افراد کارآفرین
  • تفاوت زندگی یک کارمند با زندگی یک کارآفرین اینترنتی

روش های ایده پردازی

پس از این که با موارد فوق آشنا شدید، این سوال در ذهن شما شکل خواهد گرفت که : من چطور و از کجا می توانم وارد دنیای بزرگ تجارت الکترونیک شوم ؟

در این بخش از آموزش، به شما کمک می کنیم یک ایده خوب برای راه اندازی یک کسب و کار موفق برای خود پیدا کنید :

  • شناخت قابلیت ها و امکانات تجارت الکترونیک
  • بررسی و تجزیه و تحلیل ایده های موفق و ناموفق ایرانی و خارجی
  • انتخاب استراتژی ورود به بازار
  • شناخت نیازهای بازار هدف
  • مفهوم ارزش افزوده در ایده پردازی
  • تمایز ارزشمند

آشنایی با مبانی و مفاهیم بنیادین وب

برای ورود به کسب و کارهای اینترنتی، لازم است با مبانی و مفاهیم اساسی وب آشنایی داشته باشید:

  • تفاوت وب و اینترنت چیست ؟
  • وب سایت، وبلاگ و پورتال چه تفاوت هایی دارند ؟
  • این www چیست و چه کاربردی دارد ؟
  • دامنه یا Domain چیست و چه تفاوتی بین دامنه های مختلف وجود دارد ؟
  • چطور باید یک دامنه ثبت کنیم؟
  • میزبانی یا Host چیست ؟
  • یک وب سایت چه اجزایی دارد؟
  • تشریح  مدل (MVC)
  • طراحی وب با برنامه نویسی چه تفاوتی دارد؟
  • آشنایی با مفاهیم Request و Response در وب
  • آشنایی با مفهوم Cache و انواع آن
  • آشنایی با پروتکل های http و https – آشنایی با http Client – تفاوت http و https چیست ؟
  • آشنایی با پروتکل FTP
  •  آشنایی با FTP Client
  • آشنایی با زبان های سمت کاربر HTML – CSS – Javascript و …
  • آشنایی با زبان های سمت سرور PHP – ASP و …
  •  تفاوت سایت های ثابت (Static) و پویا (Dynamic)

آشنایی با راهکارهای راه اندازی یک پایگاه اینترنتی

حالا که با مبانی وب آشنا شدید، لازم است بدانید به چه روش هایی می توان یک سایت اینترنتی راه اندازی کرد و این روش ها چه تفاوتی با هم دارند :

  • عضویت در یکی از سامانه های وبلاگ دهی یا وب سایت دهی
  • طراحی سایت استاتیک
  • طراحی سایت داینامیک از طریق برنامه نویسی اختصاصی
  • طراحی سایت داینامیک از طریق استفاده از CMS ها و اسکریپت های آماده یا سیستم های مدیریت محتوا
  • طراحی سایت داینامیک از طریق استفاده از Framework های برنامه نویسی

آشنایی با سیستم های مدیریت محتوا

در بخش قبل، گفتیم که یکی از راهکارهای راه اندازی یک پایگاه اینترنتی، استفاده از سیستم های مدیریت محتواست. در این بخش، آشنایی بیشتری با Content Management System ها پیدا می کنیم:

  •  سیستم مدیریت محتوا یا Content Management System چیست و چه کار می کند ؟
  •  استفاده از یک CMS آماده بهتر است یا طراحی یک CMS اختصاصی ؟
  •  سیستم های مدیریت محتوا چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟
  •  یک سیستم مدیریت محتوای خوب چه ویژگی ها و امکاناتی باید داشته باشد ؟
  • بین CMS های موجود، کدام را انتخاب کنیم ؟
  • آیا می شود اول با یک CMS آماده کار را شروع کنیم و بعداْ یک CMS اختصاصی طراحی کنیم ؟
  • – مقایسه تاریخچه و میزان محبوبیت مهم ترین سیستم های مدیریت محتوا
  •  آشنایی با قالب ها، ماژول ها و پلاگین های آماده

آشنایی با راهکارهای میزبانی وب

حالا که راهکار خود را برای راه اندازی سایت انتخاب کرده اید، باید با مفاهیم مربوط به میزبانی آشنا شده و راهکار مناسب خود را انتخاب کنید:

  • چرا انتخاب راهکار میزبانی مهم است ؟
  • هاست اشتراکی چیست ؟
  • سرور مجازی چیست ؟
  • سرور اختصاصی چیست ؟
  • سرور ابری چیست ؟
  • بررسی تفاوت فنی انواع سرویس های میزبانی
  • بررسی تفاوت هزینه انواع سرویس های میزبانی
  • بررسی برخی از سرویس های میزبانی رایگان
  • کاربرد انواع میزبانی
  • سرورهای داخل ایران و خارج از ایران، کدام را انتخاب کنیم ؟
  • یک شرکت ارائه دهنده میزبانی خوب، چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟
  • اهمیت پشتیبان گیری
  • سطوح مختلف پشتیبان گیری

آشنایی با بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو : Search Engine Optimization

وقتی سایت خود را راه اندازی کردید، باید کاری کنید که مشتریان بتوانند شما را از طریق جستجو پیدا کنند و از

بین هزاران رقیب، شما را انتخاب نمایند :

  •  مثلث سایت، کاربر و موتورهای جستجو
  •  تصور عمومی مردم از رتبه بالای سایت ها در نتایج جستجو
  •  مفهوم عمومی بهینه سازی چیست و چه تفاوتی با SEO
  • دارد ؟
  •  مکانیزم عملکرد موتورهای جستجو
  •  نگرش سیستماتیک به بهینه سازی

آشنایی با ابعاد مختلف بهینه سازی

بهینه سازی عامل اصلی موفقیت شماست . پس باید بهینه سازی را بهتر بشناسید و بدانید که بهینه سازی محدود به بهینه سازی برای موتورهای جستجو

نیست :

  • بهینه سازی سرعت بارگذاری
  • بهینه سازی کاربردپذیری
  •  بهینه سازی تجربه کاربری
  •  بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  •  بهینه سازی فرایند خرید
  •  بهینه سازی نرخ تبدیل

آشنایی با راهکارهای بازاریابی و جذب بازدید

شما باید برای جذب بازدیدکننده، راهکارهای دیگری غیر از موتورهای جستجو نیز داشته باشید و هر یک از این

راهکارها را به خوبی بشناسید :

  •  شبکه های اجتماعی
  •  تالارهای گفتگو
  •  سایت ها و وبلاگ ها
  •  ایمیل مارکتینگ
  •  بازاریابی ویروسی
  •  بازاریابی پارتیزانی
  •  خبرنامه و فید
  •  بازاریابی محتوا
  •  روزنامه نگاری برند

آشنایی با راهکارهای پرداخت

روش های دریافت و پرداخت پول، نقشی اساسی در میزان موفقیت کسب و کارهای اینترنتی دارد :

  •  آشنایی با راهکارهای پرداخت در محل
  •  آشنایی با راهکارهای پرداخت آنلاین
  •  چگونه درگاه پرداخت بانکی داشته باشیم ؟
  •  چگونه برای سایت خود نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنیم ؟
  •  آشنایی با فرایند کار درگاه های پرداخت بانکی
  •  تسویه حساب در روش های مختلف پرداخت چگونه است؟
  •  برای دریافت درگاه پرداخت چه فرایندها و مجوزهای قانونی لازم است؟

هزینه

هزینه شرکت در دوره مورد نظر مبلغ ۷۲۰,۰۰۰  تومان می باشد.

تاریخ و زمان برگزاری

۲۰ساعت در ۵ روز (پنجشنبه ها از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۷:۳۰) شروع از ۱۴ آذر ۱۳۹۸

تلفن های مشاوره: ۲۲۰۵۷۲۵۱ و ۲۲۰۵۷۲۱۹